Gilap potensi Asyraf, Datuk K merakamkan penghargaan kepada Azizan Osman

Gilap potensi Asyraf, Datuk K merakamkan penghargaan kepada Azizan Osman | Sebut sahaja Datuk K, mesti teringat Datuk Siti Nurhaliza. Baru-baru ni pernah Ray kongsikan tentang kejayaan ramai usahawan setelah mereka mengikuti kelas secara percuma bersama Datuk Wira Dr Azizan Osman, nama yang tidak asing lagi dalam kalangan para usahawan di Malaysia. 

Asyraf Khalid, anak tiri Datuk Siti Nurhaliza turut tidak terkecuali menjadi antara meraka yang telah menjadikan Datuk Wira sebagai mentor dan sumber inspirasi dalam peniagaannya. 

Perubahan Positif

Perubahan anak tiri Datuk Seri Siti Nurhaliza iaitu Asyraf Khalid disebabkan Mentor Usahawan, Datuk Wira Dr Azizan Osman dedah bapanya, Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa atau Datuk K baru-baru ini. 


Dalam satu hantaran video dikongsikan Asyraf pada semalam, Datuk K merakamkan penghargaan kepada Azizan yang dapat mengubah dan membimbing anaknya bukan saja dalam bisnes malah kehidupan dalam tempoh 3 tahun saja. 


Berikut merupakan caption beliau
Alhamdulillah, i feel so blessed to hear the wonderful words from my father.

When i was a boy, i was quite a naughty boy. I had disappoint my dad many times, and i always felt like a loser for doing that.

Making my dad proud became my big why. I did everything i could, to make him proud, but at that time, it seemed impossible.

Everything changed after i met my life Guru, Dato Wira @azizanosman_official , . Doc really transform my business @mutyarabeauty , my life and gave me a lot of new perspective in life.

The phrase ‘Sebaik-baik Manusia adalah Manusia yang bermanfaat pada ramai orang’ became a constant reminder.

I know it’s still a long way to go for me, but i’m so grateful of all the progress i had in my life. Hearing my father’s speech is really like music to my ears.

If you are reading this Ayah, i just want to say, thank you for raising me up the way u did, for always guiding me, for never being easy on me, and always believing in me despite my many failures in life.

I take all my so called ‘failure’ as a lesson today.

Thank you Ayah for being such an amazing Father to me & thank you to my Guru & Mentor, Dr Azizan for unleashing my full potention.

I look forward to creating more wonderful memories and making my family & people around me happy & proud.

Inshaallah, semoga Allah izinkan saya untuk menjadi Manusia yang sentiasa bermanfaat pada ramai orang.

Menurut Asyraf ketika ditemui berkata, ucapan tersebut dibuat ketika makan malam dan sempena sambutan hari lahir bapanya di rumah ibu bapanya Isnin lalu. 

"Membuat beliau bangga dengan saya merupakan 'big why' selama ini. 

"Alhamdulillah, semuanya berubah bila bertemu dengan Mentor saya yang betul-betul ubah bisnes Mutyara, malah hidup dan memberikan saya banyak perspektif lebih baik," katanya dalam hantaran itu yang telah ditonton hampir 15,000 orang dalam tempoh beberapa jam saja. 

Dulu budak nakal



Dulu Asyraf merupakan budak nakal dan selalu mengecewakan bapanya serta merasakan diri ini sangat tak berjaya.

Tambah Asyraf, beliau faham perjalanannya masih jauh namun beliau sangat bersyukur dengan luahan bapanya buat pertama kali di hadapan mentor sendiri. 

"Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada bapa yang membesarkan saya sebegini, sentiasa beri bimbingan, tak berikan saya kesenangan dan sentiasa percaya meskipun banyak kegagalan dalam hidup. 

"Saya ambil kegagalan itu sebagai pengajaran dan terima kasih kepada Mentor yang dapat mengeluarkan potensi yang ada dalam diri ini," jelasnya. 

Kagum dengan Mentor Datuk Wira


Dalam pada itu, Asyraf melihat Azizan sebagai mentor yang terbaik buat dirinya yang bukan hanya membimbing mengenai bisnes semata-mata malah secara holistik termasuk kepimpinan dan perhubungan sesama manusia dan bersama Maha Esa. 



Menurut Asyraf, dia kagum akan mentornya iaitu Datuk Wira kerana bukan sahaja mementingkan dan fokus kepada perniagaan semata-mata tetapi turut mementingkan kejernihan perhubungan di antara manusia dan juga Allah swt.

"Malah nilai-nilai baik ada dalam lingkungan anak didik Azizan dan RichWorks membuatkan beliau menjadi lebih baik lagi. 

"Mereka meskipun sudah mencapai kejayaan pada satu tahap yang baik dengan jualan jutaan ringgit masih rendah diri, tidak lokek berkongsi ilmu dan perkara betul dilakukan," ujarnya. 

Sementara itu, Datuk K dalam ucapannya turut mencemburui dan kagum kebolehan yang dimiliki Azizan melahirkan ramai usahawan jutawan. 

“Saya pun cemburu dan kagum dengan Azizan, kerana ada kebolehan membina ramai jutawan yang mana saya tak boleh buat. Bayangkan jutawan yang Azizan bimbing ini, boleh mengingati Tuhan, beribadah, bersedekah daripada hasil kejayaan mereka, saya percaya sebahagian pahala akan dapat kepada beliau kembali kerana hasil bimbingan, didikan dan tunjuk ajarnya. 

“Azizan memimpin tangan mereka semua, tunjuk mereka mana longkang, mana tempat nak kena langkah, mana tempat nak kena lompat, awak semua (rakan usahawan jutawan) sangat beruntung.

Saya tak dapat ini semua ketika seusia anda dan masa memulakan perniagaan,” jelasnya.

Sementara itu, Datuk K turut mengingatkan bangsa usahawan yang berjaya tidak melupakan individu yang masih merangkak dan berusaha keras untuk mencapai kejayaan. 

“Jangan lupa masyarakat lain, di luar sana ada juga orang yang tak berjaya seperti kita, jangan terlalu berbangga dan ego, tapi 'be humble, more humble and more humble', ajar mereka untuk capai kejayaan,” ujarnya. 

Kelas Bimbingan Usahawan bersama RichWorks untuk semua

Kewujudan RichWorks boleh Ray simpulkan sebagai satu hadiah kepada para usahawan tak kira golongan. Rezeki tak datang bergolek dan kita perlu berusaha mendapatkannya. Secara peribadinya, Ray rasa gembira dan tumpang bangga atas kejayaan setiap individu yang bergelar usahawan ni. Bukan senang kan nak bertapak dalam dunia perniagaan dengan sendiri. 

Kisah kali ni membuktikan, tak kira la latar belakang apa sekalipun tapi setiap individu perlukan asas dan tapak yang kukuh untuk meneruskan perjuangan dalam bidang keusahawanan. Untuk peroleh sesuatu ilmu, kita perlu belajar daripada mereka yang lebih berpengalaman dan berpengetahuan. 




2 comments

Be nice. Leave a comment and I'll be sure to visit you guys back.
If my post is good, I'll be happy if you could share it. ☆

Please don't publish links or spam~ Thanks! ・*☆